Ilgın Niron

Biraz Yemek, Biraz Tasarım

Ekim'de Midilli'den Notlar

By 15:16 , ,

Ekim'de Midilli, mevsim olarak güzel olsa da "bayram tatili" tercihi olarak biraz hatalıydı. Havaların güzel gitmesi sebebiyle çoğu kişi tatil için burayı tercih etmişti. Bu sebeple adaya giriş-çıkışlarda pasaport kontrolü için uzun süre beklemek zorunda kaldık. Kendi adıma, eğer bir daha gelmeyi planlarsam bayrama denk gelmeyen tarihleri seçeceğim :)

Nerede Kaldık? Orfeas Hotel. Eğer otelden yana çok bir beklentiniz yoksa, sadece temiz olması, merkezi olması vb. kriterleriniz varsa en doğru tercihlerden biri Orfeas. Odaları ve banyoları küçük fakat, temiz ve çok merkezi bir konumda. Yürüyerek kolayca her yere ulaşabiliyorsunuz.

Otele yerleştikten hemen sonra yapılacak ilk iş araba kiralamak ve haritadan rota çizdirmek. Bütün araba kiralama firmaları haritadan aynı rotayı çiziyor ve aynı yerleri görmenizi, aynı şeyleri yiyip içmenizi tavsiye ediyor.

Peki bol bol araba yolculuğu yaptığımız Midilli tatilimizde hangi albüm dinledik? Jason Mraz, We Sing, We Dance, We Steal Things (2008)

Nerde Ne Yedik?

PLOMARI Biz gezimize adanın güney tarafından, Plomari'den başladık. Tatilcilerin çoğu Plomari'yi son günlere bıraksa da, biz ilk günden gitmeyi tercih ettik. Plomari'ye varır varmaz, hemen denizin kenarında yan yana birkaç küçük balıkçı var. Biz de hemen bir tanesine oturduk. Tercihimiz "The Sea Shell Taverna".

Daha önceden gelip görenlerden aldığımız tüyolarla, menümüzde; Greek Salata, Saganaki Karides (Sahanda Karides) ve Mythos Bira. Bir de tavsiyeler üzerine şaraplı sübye sipariş ettik fakat ben pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Benim favorim karides. Her ne kadar kabuklu servis edilmesiden dolayı yemesi biraz meşakkatli olsa da, asıl tadı veren de kabuklu olması. Çünkü kabuğun içindeki et suyunu salamadığından diri ve löp. Sosunda da peynir, domates, maydanoz ve soğan var.

Ertesi gün istikamet Molivos!

Bugün rotamız Molivos. Molivos'a giderken yolda es geçmememiz gereken köylere de uğraya uğraya, yine uzun bir yol katettik.

MANTAMADOS Mantamados, manda eti, sütü ve yoğurduyla Midilli'nin en meşhur köylerinden biri. Tepede yer alan Taxiarchis Kilisesi'de mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Harika bir avlusu olan büyük bir kilise. Bahçedeki uçağın anlamını merak edenlere; zamanında bu bölgede 7 pilot düşmüş ve 7'si de kurtulmuş. Bu yüzden Taxiarchis'in göklerin kurtarıcı meleği olduğuna inanılıyor.  Ayrıca bu kilisede dilenen dileklerin gerçek olduğuna inanılıyor. Biz de dileklerimizi dileyip, ardından kilisenin bahçesindeki kafede de ballı yoğurt yedik. Mola vermek için keyifli bir yer.

MOLIVOS (Mitimna)
Adanın kuzeybatı ucunda yer alan Molivos, gösterişli ve zengin kültürel geçmişiyle adanın turizm başkenti. Daracık sokakları, taş ve ahşaptan yapılmış binalarıyla adeta bir tabloyu andırıyor. Molivos gezimize ilk olarak kaleden başlıyoruz. Otaçağ'dan kalan bu kale hem tarihi hissetirmesiyle hem de manzarasıyla tek kelimeyle muhteşem.

Daha sonra limana doğru yürüyoruz ve yürürken aldığımız tavsiyeler üzerine "Octopus" (Ahtapot) Restoran' a oturuyoruz. Menümüzde yine vazgeçilmez lezzetimiz Greek Salata, Kalamar Izgara, Sardalya var. Restorandaki herşey çok taze ve lezzetli. Fiyatlar da gayet makul.

AYASOS (Agiasos)  Merkezden yaklaşık 30 km uzakta ve Olympos dağının eteğinde yer almaktadır. Yemyeşil doğası, geleneksel mimarisi, daracık sokakları ve cana yakın halkı ve esnafıyla kendine has bir dağ köyü Agiasos.

Küçük bir meydanı var. Herşey burada. Bakkallar, küçük restoranlar, kafeler.  Bir de meşhur bir kahvesi ve kilisesi var.

Agiasos, Midilli'nin seramikçilik ve tahta oymacılığıyla öne çıkan yerleşim yerlerinden. Köyün hemen girişindeki sıra sıra seramikçilerdeki çeşitlilik herkesin gözlerini kamaştırıyor. Bunlar da bizim kahve fincanlarımız :)

Ayrıca merkezdeki bakkallardan peynir ve çiçek balı alabilirsiniz. Balı özellikle tavsiye edebilirim, gerçekten organik. Şekerleşmiş ve koyu, çiçek kokuyor. Tadı eskilerden, yavaş yavaş unutmak üzere olduğumuz lezzetlerden.

MİDİLLİ ŞEHİR MERKEZİ Merkezde yapılacak, görülecek, keşfedilecek pek çok şey var. Hergün yeni bir güzelliğe rastlıyorsunuz. Adaya şöyle bir bakınca heybetiyle Agios Therapontas Kilisesi'nin gözden kaçması mümkün değil. Onunla birlikte eski çarşı tarafında bir büyük kilise daha var. Etrafındaki dükkanlarda çok zevki ve orjinal şeyler satılıyor.

Bu Vintage dükkan da en beğendiklerimden. İçerideki takılara bir göz atın derim.

Hergün yemek sonrası lezzet durağım, Maskotiça Pastanesi. Sakızlı dondurması favorim. Sabah kahvaltısı için aldığımız Paskalya Çöreği de çok lezzetliydi.

Akşam yemeği için, Midilli'den Molivos yoluna çıkan yol üzerinde hemen sağda yer alan sıra sıra tavernalardan birini seçtik. Burası diğer tavernalara göre biraz daha salaş ve makul fiyatlı. Menümüzde yine Greek Salata baş köşede olmak üzere, kalamar ve Ouzo var.

Midilli'den Neler Aldık?

Midilli'den dönmeden önce büyük marketlerden birinden alıveriş yapıyoruz. Özellikle yabancı peynirleri çok ucuza bulabiliyorsunuz. Biz de çeşit çeşit peynirler, süt ( NOYNOY), keçi yoğurdu, zeytinyağı, zeytin, bal ve Ouzo alışverişimizi yapıp ve dönüş için limana geçtik. Aklınızda olsun bayram gibi bir tatil döneminde geldiyseniz, limana erken geçmekte fayda var. Pasaport kontrolü için az kişi çalışıyor ve çok kalabalık olabiliyor.