Ilgın Niron

Biraz Yemek, Biraz Tasarım

Kış Gribi Kapıyı Çalınca, Ne Yedik Ne İçtik?

By 09:05

Son günlerde küresel ısınmanın etkilerini fazlaca hissetmeye başladık. Havaların bu denli dengesiz değişiminden hepimiz etkilendik. Etrafımızdaki pek çok kişi şiddetli soğuk algınlığı ile baş etmeye çalışıyor. Bu kişilerden biri de bendeniz oluyorum. Ses kısılmasıyla başlayan ve sonrasında boğaz ağrısı, ateşle devam eden bir hastalık süreciyle karşı karşıyayım. Hastayken insanın canı hiçbirşey yemek, içmek istemez. Ama özellikle boğaz ağrılarında sürekli sıcak birşeyler içmek şart.

Bugün, kış gribi kapıyı aniden çalınca, Ne Yedik Ne İçtik? onları paylaşacağım.


Ne Yedik Ne İçtik?


Pek çok kafe ve restoranlarda "kış çayı"adıyla sıkça karşılaştığımız bir çay. Evde aktardan alınan baharatlarla kolayca hazırlanabiliyor. Kakule, tarçın, tane karabiber ve zencefili kaynatıp, bal ve limon ekleyerek acımtırak tadını hafifletebilirsiniz.


Özellikle taneli (bitki/baharat) çayları tercih ediyorum çünkü koku ve lezzetlerine poşet çaylara nazaran daha iyi varabiliyorum. Diğer muhteşem ikili ise Green Life'ın karışık kış çayı ve doğal ıhlamur. İkisine de hele hele ıhlamura bal ve limon çok yakışıyor. 


Yeşil çayın aslında tadını çok sevmesem de içine bir parça limonla içilesi bir hale geliyor. Hasta iken alınan ilaçların fazlasını ve ödemi vücuttan atmaya faydası olduğundan en azından 1-2 fincan tüketilmeliyiz diye düşünüyorum.


Her ne kadar poşet çay tercih etmediğimi söylesem de Lipton'un "Portakal Çiçeği" ve Starbucks'ın "Chai" sini bu düşüncemin dışında tutuyorum. Portakal çiçeği çayı bütün gün acımsı tadlar tükettikten sonra nefis portakal kokusuyla imdada koşarken, Chai de ılık sütle uyku öncesinde rahatlatıyor.


Keçi Lorlu Taze Kuzu Ispanak Salatası. Sebzeleri mümkün olduğunca çiğ ve taze yemeye özen gösteriyorum çünkü sebzeler, ne kadar çiğ ve taze tüketilirse faydaları da o kadar çok oluyor. 


Şehriyeli Tarhana Çorbası. Tarhanasını Kozyatağı'nda bir aktardan alıyoruz, annesi evde yapıyormuş. Gerçekten tadı "ev yapımı" adı altında aldığımız diğer tarhanalara benzemiyor. İşte! Ev yapımı bu diyorsunuz yiyince. 


Yeşil Mercimekli Sebze Çorbası, aslında klasik hasta çorbası olsa da ben genelde kırmızı mercimek yerine yeşil mercimek ile yapmayı tercih ediyorum. Havuç, patates, soğan, sarımsak ve bir de kuru domates koyuyorum. Eğer yaz domateslerinden sos yapmadıysanız kuru domates çorba ve yemeklerde çok güzel oluyor.  



Gribe yakalanan herkese geçmiş olsun dileklerimle!
Güzel günler ve sağlıklı günler çabucak geri gelsin...

You Might Also Like

0 yorum